duminică, 2 august 2015

Meniuri portugheze, metehne omenești - alheira de Mirandela

Eram la hotelul Executive Villa Rica din Lisabona în ziua liberă a autocarului și pentru că eram obosită iar propunerea ghidului de a vedea partea ne-turistică, dacă pot zice așa, a capitalei lusitane nu mi s-a părut atractivă (din spusele colegei mele de cameră, nici nu prea a fost), am rămas la hotel pentru o plimbare prin împrejurimi, odihnă și treburi casnice (din cauza temperaturilor de peste 45 de grade mă schimbam de câteva ori pe zi și aveam ceva haine de spălat). La prânz, însă, m-am dus la restaurantul hotelului nostru de patru stele (clasificarea locală) să mănânc.

Am ales o mâncare oarecum familiară, dar cu ingrediente locale. Era vorba despre niște cârnați portughezi, numiți alheira de Mirandela, în traducere cârnați de Mirandela, care veneau cu cartofi prăjiți, cu un ou-ochi și cu doi stropi de ketchup. Pe lângă asta am mai comandat o salată mediteraneană - scria în meniu - care s-a dovedit a fi o salată verde cu roșii, morcov ras și cu câteva rondele de ceapă.

Meniuri portugheze, metehne omenești - alheira de Mirandela Meniuri portugheze, metehne omenești - alheira de Mirandela

Când mi s-a adus felul principal, am văzut eu că aveam în farfurie două pârjoale lunguiețe în loc de cârnați, lipsite de gust (impresia mea a fost că erau din pește, dar nici gust de pește nu aveau) însă mi-am zis că poate era greșită traducerea denumirii mâncării din engleză, pe meniu. Mâncarea a fost bună, nimic de zis, ospătărițele m-au așteptat răbdătoare (restaurantele hotelurilor, cel puțin pe Spania și Portugalia sunt deschise doar în jurul orelor prânzului și cinei) pentru că venisem la ora 2.00 după-amiaza și la 3.00 restaurantul se închidea, dar eu am rămas cu o nedumerire.

După ce am ajuns în cameră, am intrat pe internet și am căutat denumirea de alheira cu imagini google, astfel că am văzut că erau cârnați, deci traducerea englezească din meniu era corectă. Sigur că nu mi-a venit bine această substituire de meniu, făcută probabil pentru că eram turistă străină și oricum nu aveam habar ce ar fi trebuit să am în farfurie - așa cred că a gândit bucătăreasa restaurantului, și mai ales nu mă așteptam la așa ceva din partea unui hotel cu pretenții. De fapt, :) ca să fiu sinceră, credeam că numai "la România" se întâlnesc asemenea obiceiuri. Dar se vede treaba că oamenii sunt la fel peste tot.

Mai jos aveți rețeta video a acestui fel de mâncare, care chiar așa se servește, cu cartofi prăjiți și cu ouă-ochiuri.

Poftă bună și drumuri line prin lume!